måndag 17 juli 2017

En vanlig helg

Lördagen började bra. För människan. Tidig frukost. Gott kaffe. Därefter gårdagens disk. Själv hade jag varit vaken. Flera gånger under natten. Därtill fått människan. Att följa med till matskålen. Klockan 01.10 och 03.20. För påfyllning. Då går jag före och människans lufsar halvvaken efter. En gåsmarsch i halvmörker. Så han var ganska trött. Människan. Den där lördagen.

På förmiddagen klättrade människan. Över ett staket. För att han var så trött. Att han inte orkade gå till grinden. Men han är ju ingen tonåring. Direkt. Närmare 70. Ganska stel. Fastnade. Skadade höften. En aning. Så han fick linka. Dagen efter var det födelsedagskalas. Hos gamle handlaren. Med smörgåstårta och glada skratt. Eftersom människan hade svårt att gå. Cyklade han till kalaset. Vad gästerna inte vet. Är vad han gjorde sedan.

Han cyklade hem. Och skulle svänga benet över cykeln. För att kliva av. Men cykelkorgen. Den cykelkorgen. Den satt i vägen. På den fastnade benet. Så människan. Och hela ekipaget. Körde omkull. Slog huvudet i backen. Gjorde han. Fick värk i knät. Hasade sig på fötter. Gick och la sig. På det hela taget. En ganska vanlig helg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kloklippning verkställd

Idag packar jag. Ihop mina saker. En tygråtta, en boll och lite annat. Jag reser lätt. Ofta tar jag inte med mig någonting. Utan reser mig b...