måndag 29 maj 2017

Tankarna kommer att fara som getingar

Sämre än en människa. Är jag inte. Kan han ta ledigt. Kan jag. Visserligen verkar det som om. Jag haft ledigt länge. Redan nu. Men några veckors uppehåll. Blir det i alla fall. Har jag bestämt.

Pausa för pausandets skull. Gör jag inte. Så ofta. Bara ibland. När skrivkrampen sätter in. Det är nämligen lätt att halka. På tangenterna. Med landets finaste klor. Se där. En feminin sida. Hos den maskulina katten. Trots att jag hoppar över. Nagellacket.

Uppehållsväder gillas. Har jag förstått. Så se denna tillfälliga intermission (har jag lärt mig på engelska). Ungefär som ljuvliga sommardagar. Med uppehållsväder. Ordet antyder att nederbörd. Är det normala. Kan så vara. Trots vattenbrist i backen. Kan det vara blött i luften.

Nu har jag kungjort, låtit meddela, ropat ut. Att det blir ett kortare uppehåll. När vi närmar oss midsommar. Börjar det nog klia. I tassarna. Och tankarna. Kommer snart. Att fara som getingar. Längtande att komma ut. I det fria. På Sixten, the cats, eminenta blogg. Ja, blogg. Kanske räcker. Där kan tankarna. Ta form. Flyga fritt. Som sommarens dagg och morgonens svalkande regn. Yepp!

1 kommentar:

Kloklippning verkställd

Idag packar jag. Ihop mina saker. En tygråtta, en boll och lite annat. Jag reser lätt. Ofta tar jag inte med mig någonting. Utan reser mig b...