torsdag 27 april 2017

Kattvärldens Münchhausen

Min människa är på konferens. I Stockholm. Han ringde hem. Till medmänniskan. Som fick ge telefonen. Till mig. Han sa att han skrutit om mig. Överdrivit en aning. Vid middagen. Inför ett stort gäng.

Människan fortsatte: Jag sa som det var. Och är. Med dig, Sixten. Snabb som en tornado. En kanonkula. Men att du ändå inte hunnit undan. Landstingets filter.

Inte så  dumt, tänkte jag. Människan utnämnde mig. Till kattvärldens baron von Münchhausen - snabb, rolig och fantastisk!

Jasså, sa jag. Och la förvånad till: och det där med överdriften. Vad handlade det om ..?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kattens ålder och år

Människorna räknar febrilt. De försöker ta reda på hur gammal jag är. I jämförelse. Med dem. De är numera ålderstigna. Själv är jag ung och ...