tisdag 13 december 2016

Intuition

Intuition är en kattlig egenskap. Att känna på sig när något ska till att hända. Visserligen beror min intuition oftast på min sällsynt goda hörsel. Jag känner igen knastret från min människas cykeldäck och spinnet från Volvomotorn likaså. Därför vet jag när det är tid för återkomsten till hemmet. Jag känner till och med igen fotstegen från någon som närmar sig.

Men därutöver har jag en förmåga att förutse saker innan de inträffat. Kommer det många gäster har jag gått undan redan innan de anlänt. Jag insåg redan igår att jag idag skulle skriva detta. Det kallar jag intuition.

Jag känner också på mig vad människorna inte vill att jag ska göra. Därför gör jag just det. Försöker gömma mig bakom fruktskålen på frukostbordet. Kloar på de finaste möblerna. Då vet jag med mig att det snart blir rop och skrik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kajor är ett flygande upplopp

När kajorna skränar på gården och lever rövare stannar jag, Sixten, the cat, inne, det är bäst för nerver och hörsel. De flaxar och far runt...