torsdag 1 september 2016

Elegant, stilig, världsvan och grann

Jag har morrhår, är svartvit, så tjusig
Jag har fyra små ben och en svans
Jag kan hoppa, och smyga, är busig
så min dag är en lek och en dans

Framför spegeln jag putsar och fejar
min päls skinande ren, blank och fin
så att när man mig artigt påhejar
svarar jag med en vänliger min

Jag kan smyga mig fram för att stryka
stryker bäst utav alla jag gör
mot ett ben, blir elektriskt, kan ryka
då få katthår på byxben ej stör

Jag är Sixten, bär namnet med lyster
elegant, stilig, världsvan och grann
fylld av upptåg, kärvänlig och yster
ville säga just det, tänk jag hann...

(Mel: Jag är lapp och jag har...)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kloklippning verkställd

Idag packar jag. Ihop mina saker. En tygråtta, en boll och lite annat. Jag reser lätt. Ofta tar jag inte med mig någonting. Utan reser mig b...