onsdag 17 augusti 2016

Har inte varit mig själv

De senaste dagarna. Har jag inte varit mig själv. Det låter det. Som om jag varit en annan. En främmande katt. Som hamnat i fel hus. Med fel familj. Men familjen har varit rätt. Det är mig det varit lite tjall på. Har känt mig lite skvätten. Ljudskygg. Har önskat sällskap. Mer än vanligt.

Det kan ha berott på. Att här har varit så mycket folk. Den senaste tiden. Det har spikats engelska. Oh dear. Nu när allt återgått till det normala. Har jag svårt att bli som vanligt. Är fortfarande lite på min vakt. Trots att jag nu inte behöver bevaka. Duschrummet där min låda står.

Så nu hämtar jag mig. Hittar tillbaka. Till mig själv. Utan yoga. Eller KBT. Vilar mig ikapp. Sedan. När jag är mig själv igen. Är jag som ny!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kattens ålder och år

Människorna räknar febrilt. De försöker ta reda på hur gammal jag är. I jämförelse. Med dem. De är numera ålderstigna. Själv är jag ung och ...