tisdag 21 juni 2016

I närheten av sådant som myllrar och kryper

Idag har jag passat mig. Inte som i kattvakt. Utan som i försiktig hållning. En av mina favoritplatser utomhus. Där jag ibland vistas. Har blivit upptagen. Andra håller till där. De myllrar och kryper. Dyker upp och gräver ner sig. Surrar och håller på. Humlor! I mängd. Har grävt ner sig under mossan. Just där jag ska ligga.

Så jag passar mig. Från att komma dem för nära. Man vet aldrig. Vad de kan ta sig till. Dessa ständigt verksamma småkryp. Som dessutom kan flyga. Jag ligger därför i beredskap. Som de där flickorna som väntade. Så att när något händer. Är de vakande och vakna. Sådan är jag. I humlors närhet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kattens ålder och år

Människorna räknar febrilt. De försöker ta reda på hur gammal jag är. I jämförelse. Med dem. De är numera ålderstigna. Själv är jag ung och ...