onsdag 15 juni 2016

Därför tiger Sixten

Varför tiger Sixten? Frågan är befogad. Några har faktiskt undrat. Har han pensionerat sig. På riktigt? Aftonbladet kunde ha undrat på en löpsedel. Eller åtminstone Nerikes Allehanda. Då hade man efter dagens blogginlägg kunna skriva. Så som man plägar göra. När något har hänt. Därför teg Sixten!

Jag har varit ledsen. Deprimerad. Betryckt. Min människa for utomlands. I mer än en vecka var han i Washington DC. Han skulle visst på ett bröllop. Men jag fick inte följa med. Och när min människa ger sig iväg. Vet jag aldrig. När han kommer. Om han kommer.

Så många och långa dagar. Har jag suttit som en vissen pelargonia. I fönstret. Och spanat. Kommer han aldrig? Så finns det dom som tror att vi. I centimeter lägre stående djur. Inte har känslor. Inte kan sakna. Eller fundera och tänka.

Som tur var har medmänniskan skött om mig. Matat mig och fyllt min skål. Tömt min låda och bäddat på några av mina favoritplatser. Men blå frottéhanddukar. Som jag uppskattar nästan lika mycket. Som schalar. Koftor. Tröjor. Av den finaste gotländska ull. Eller heter det den finaste gotländska ullen?

Nu är min människa hemma. Igen.

1 kommentar:

  1. Tack för din återkomst Sixten. Du har varit saknad!

    SvaraRadera

Kloklippning verkställd

Idag packar jag. Ihop mina saker. En tygråtta, en boll och lite annat. Jag reser lätt. Ofta tar jag inte med mig någonting. Utan reser mig b...