tisdag 8 december 2015

Sovställningar.

Sovställningar är min specialitet. Eftersom jag har så många småben i kroppen. Kan jag vika mig. Nästan hur som helst. Runt hörn som en vinkelhake. Bli en boll. En utsträckt limpa. Se ut som en ryggsimmare.

Denna natt har jag sovit djupt. Först bredvid en människa. Med svansen under hennes näsa. Som en lösmustasch. Sedan la jag mig vid min människas fötter. På tvärs. Först på mage. Sedan på sida. Därefter på rygg. Till sist hamnade jag som en disktrasa, vriden.

Efter en kort promenad. Genom rummen. La jag mig på människans ben. Vilket var knöligt. Men varmt. Men jag fogar mig. Efter människor som vrider sig. Och vänder på sig. Hit och dit. Som sparkar med benen i sömnen. Jag nöjer mig. Med att kicka tillbaka. Först ganska hårt. Sedan som vore jag en stålfjäder. Med vassa delar.

Men sovställningar kan vara mera. Min klätterställning blir ofta en mjuk sovplats. Där jag oftast håller ställningarna. Trots att jag sover. Men det har hänt. Att jag vänder på mig. Så intensivt sovande. Att jag trillar ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kloklippning verkställd

Idag packar jag. Ihop mina saker. En tygråtta, en boll och lite annat. Jag reser lätt. Ofta tar jag inte med mig någonting. Utan reser mig b...