söndag 20 december 2015

Blir trött av bara farten

Människan berättar ofta hur bråttom han haft. Hals över huvud (?) har han fått ge sig av. Som ett Jehu har han farit fram. Han brukar säga att han då fick lägga benen på ryggen! Att det skulle hjälpa. Är svårt att förstå. För mig som har fyra ben. Starka och spänstiga. Dem lägger jag inte på ryggen. Utan jag låter dem arbeta. Som trumpinnar. När jag pinnar iväg.

Men frågar jag. Då försöker han förklara. Att han sprang så fort. Att det nog såg ut. Som om. Han hade benen på ryggen. Vilket jag betvivlar. Är det någon som springer. Är det jag. Kulan Sixten. Far runt. Som skjuten ur en kanon.

Blir trött. Bara av att tänka. På full fart. På hur man rusar. Iväg. Slutar därför nu. För att vila en stund. Kanske sova som en stock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kloklippning verkställd

Idag packar jag. Ihop mina saker. En tygråtta, en boll och lite annat. Jag reser lätt. Ofta tar jag inte med mig någonting. Utan reser mig b...