måndag 30 november 2015

Dags att gå i ide

Jag tror att jag skall gå i ide. Vilken idé! Gå i ide för att slippa levande ljus. Högt och lågt. Det brinner på borden. I den öppna spisen brinner ljuslyktor. I fönstren adventsstakar. Med det man kallar levande ljus.

Snart kan jag inte vända mig om utan risk. För att få eld i baken. Eller glödande svans. Något jag klarar mig utan. Jag är en lysande kisse. Alldeles av mig själv. Behöver inga eldslågor. Men en sak har jag gjort. Prövat. Försökt. Springa så fort att tassarna tar eld.

Det halp inte. Mina klor rispar bara parkettgolven. Varm blir jag förstås. Av att bromsa. Och slira. En katternas burn out. Som heter duga.

På grund. Av allt detta. Tänker jag. Intensivt. Upplyst. Inspirerat Att ett ide vore idealt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kattens ålder och år

Människorna räknar febrilt. De försöker ta reda på hur gammal jag är. I jämförelse. Med dem. De är numera ålderstigna. Själv är jag ung och ...