lördag 10 oktober 2015

Trampa runt

Vet inte hur jag ska vända mig. Här flyttas bokhyllor. Tavlor tas ner från väggarna. Mattor rullas ihop. Inget är sig likt. Vem vet vad som ska hända. Blir det kattpensionat? Eller veterinärsbesök? Något är på gång. Då brukar det bli förändringar. Även för mig.

Under tiden roar jag mig. Hoppar i kartonger. Välter papperskassar. Underhåller mina människor. Så de inte ska vara så stressade. Hela tiden. På språng. De bär på saker. Än hit. Än dit. Och jag trampar runt. Mitt emellan. Så där som man gör. När man är med. Men inte indragen. Ser allt. Men inte tas i anspråk. Tolereras. Men inte räknas. Jag ropar. Till dem. Glöm inte bort att leka!

Det hela går an. Bara de inte får för sig. Att städa undan. Mig. Sixten, the cat. Men det skulle de aldrig göra. De kan ju inte leva utan mig. Det vet jag säkert. Som amen i kyrkan.

Varför är allting upp och ner
och saker flyttas runt?
Man bär bort böcker, fler och fler
tar värdefullt och strunt

Här ska det städas, ska man det
möblera om så snyggt?
Är flytten inledd, är den det
en lek. allt är förryckt?

En dag är allt förändrat här
och rummet målat nytt
Dit längtar vi, när drömmen är
mot verklighet utbytt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kloklippning verkställd

Idag packar jag. Ihop mina saker. En tygråtta, en boll och lite annat. Jag reser lätt. Ofta tar jag inte med mig någonting. Utan reser mig b...