lördag 17 oktober 2015

Som vanligt

Vi hade främmande igår vilket var trevligt - de satt i vardagsrummet och jag höll till i sovrummet.

När klockan blev efter tio på kvällen sällade jag, Sixten, the cat, mig till folket i vardagsrummet. För att visa. Att det var dags att gå hem. För dem.

När gästerna hade gått. Släppte jag mitt korrekta uppförande. Och lekte intensivt, högt, lågt och överallt.

När medmänniskan stickade. Gjorde jag det också. Trasslade in mig. I trådarna. Min människa försökte se på TV. Då satte jag mig framför honom. Mitt i synfältet. För att se på honom. Man vill ju vara med. När det händer något. Jag kan vara delaktig i.

Sammantaget blev det ungefär som vanligt. Vilket är ovanligt trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kloklippning verkställd

Idag packar jag. Ihop mina saker. En tygråtta, en boll och lite annat. Jag reser lätt. Ofta tar jag inte med mig någonting. Utan reser mig b...