tisdag 20 oktober 2015

Kattsvansarnas egen halvdag

Min gode vän Titzian Titzian. Berömd Visbykatt. Han har utlyst en eftermiddag. Klokt. Man blir trött på alla heldagar. Ta bara Kanelbullens dag. Jag som inte äter bullar. Hur ska man orka. Tänka en hel dag på kanelbullar? En halv dag är bättre.

En eftermiddag till exempel. Är alldeles lagom. Den kan man orka med. Kattsvansens eftermiddag är det just idag. Vid valfritt klockslag. Kan man fira. Då höjer vi katter. Våra stolta svansar. Mot höga himlar. De vajar. Till salut. Semaforerar. En högtidlig hälsning. Till alla. Dem som kan kattspråket. Nu ska vi fira...

Peka högt mot stolta himlar
som en hälsning, välkommen hit
Alla katters svansar, viftar vimlar
vinkar hit och svänger dit
Denna prydnad, den vi lyfter
för att ära vännerna
Svansen uppåt, saluterar
Fira högtidsdagen, fira svansarna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kloklippning verkställd

Idag packar jag. Ihop mina saker. En tygråtta, en boll och lite annat. Jag reser lätt. Ofta tar jag inte med mig någonting. Utan reser mig b...