torsdag 22 oktober 2015

Jag sköt ett äpple

Det råder bollbrist. I detta hem. Trots att jag intresserat beskådat en fotbollsmatch på televisionen. Finns inget att dribbla med. En sko är för otymplig. En dörrstopp för stel och oberäknelig. Jag prövade med en tappad sticka. Eftersom det produceras tröjor på löpande band. Men en sticka är svårhanterlig. Nästan sämre än spagettistrån. tappade på golvet. Makaroner kan duga. De får i alla fall upp farten. Okokta. Om man daskar till dem. Kokta är de mindre roliga. De kan rent av klibba fast. På mina fina tassar. Giv! Men det var pastafritt. Denna kväll.

Då fick jag syn på påsen. Den papperskasse som stod i köket. Fylld med äpplen. Där hittade jag ett lagom runt, lagom hårt, äpple. Det dongade i kylskåpet och smällde i diskbänken. När jag fintade. Sköt. Till sist gjorde jag mål under den gamla pinnstolen. Gjorde och gjorde. Sköt alltså. Och jag som vet hur fotbollsspelare gör. Hängde efter bollen. Äpplet. In i mål. Så nu har också jag. Gått i mål.

1 kommentar:

  1. Runda frukter är jättebra att spela tassboll med!
    Har du provat körsbärstomater???
    DOM är jätteskojsiga att leka med ;-)

    Nosbuffar

    SvaraRadera

Kattens ålder och år

Människorna räknar febrilt. De försöker ta reda på hur gammal jag är. I jämförelse. Med dem. De är numera ålderstigna. Själv är jag ung och ...