onsdag 26 augusti 2015

mindre hyra, mer käk!

Dumma skruttpolitiker. Som låtsas bry sig om. Hyresgäster. Bygga nya hyresrätter. Pytt i min lilla låda. Säger jag. Sixten, the cat. Man ger pt de rika. Som äger lägenheter och hus. Subventionerar och står i. Stimuleringspaket. Undrar vad de innehåller? Byggsatser?

Jag har nog träffat de där rika katterna. Som sitter i egenägda lägenheter. De sparar åt sig själva. Efterhand kostar det allt mindre. Men min hyra går bara upp! Kunde jag vässa mina klor. På deras stimulanspaket. Skulle jag göra det. Nu tror somliga katter. Att det är min människas tankar. Och det är det. Han har fått dem av mig. Som vill vara obunden. Fri. Som om hyran kunde gå ner. Några år. Så kattkäket. Blevdetta bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kattens ålder och år

Människorna räknar febrilt. De försöker ta reda på hur gammal jag är. I jämförelse. Med dem. De är numera ålderstigna. Själv är jag ung och ...