tisdag 9 juni 2015

Snuvad

När jag vaknade satt människorna redan vid frukostbordet. Mig hade de inte sagt till. Jag sov i godan ro. När jag hörde slamret av koppar och fat. Vad är det som händer, tänkte jag. Yrvaken. Smått vinglig. Varm av sömn och dröm.

Väl ute i köket. Såg jag. Att de nästan klarat av. Sin frukost. Utan mig! Klart man måste krax fram en protest. Så här får det inte gå till. Jag vill vara med. Kom ihåg det. Vill vara med. När det händer. Det som sker.

Nu känner jag mig lurad. Snuvad. På gemenskapen. Under frukosten. Men. Den tar jag snart igen. Jag skyndar mig att hoppa i säng. Snart kommer människorna dit. För att fortsätta läsa morgontidningen. Och då. Då är jag redan där!

1 kommentar:

  1. Inte roligt att missa frukosten och de goda smakbitarna :(
    Bättre lycka imorrn och vid andra tillfällen de äter redan idag :)

    Tröstebuffar

    SvaraRadera

Kajor är ett flygande upplopp

När kajorna skränar på gården och lever rövare stannar jag, Sixten, the cat, inne, det är bäst för nerver och hörsel. De flaxar och far runt...