lördag 6 juni 2015

Mina sidor

Här går det undan. Nyss lyckades min människa lägga beslag på min blogg. Med ett inlägg om kyrka och media. Sådant ägnar jag mig inte åt. Det får han hålla på med. Själv har jag knappt stigit upp. Då blir det ju en chock när ens sidor missbrukas för andra syften. Nu är skräpet raderat.

Det är lika försvunnet som ett brav människan skrev igår. Han som ska vara så from. Skrek och svor. Då är det inte roligt. Att höra på. Ilsken blev han. För att hans mailprogram inte sparat brevet. När han skulle sända med en bild. Allt försvann. Rakt ut i ingenting. Men som man bäddar får man ligga. Det sa jag åt honom.

Jag ska tala allvar med människan. Om hans attityd. Han ska ta det lugnt. Inte ha så bråttom. Inte bli så förbenad. Då blir det lätt fel. Många och snabba. Lite flåshurtigt och jagat. Media är inte direkt några undflyende möss som man måste jaga med list, snabbhet och förstånd. De är tröga och långsamma drakar. Ligger mest stilla. På köksbordet. Särskilt om morgnarna.

Min poäng är: detta är mina sidor. Så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kattens ålder och år

Människorna räknar febrilt. De försöker ta reda på hur gammal jag är. I jämförelse. Med dem. De är numera ålderstigna. Själv är jag ung och ...