fredag 12 juni 2015

Förfärlig allsångsimitation

Förliden dag blev en prövning. Studenten firades. Bilarna tutade och musiken brölade fram mellan husväggarna. Jag blev nervös. Orolig. Något sådant kunde jag inte minnas. Att jag varit med om förut. Ungdomar svor högljutt över sin egen förträfflighet. Som vore de förvånade. Med röster som sprack. Men denna allsångsimiterande talkör. Lät så förfärligt. Att de som skötte ljudanläggningarna. Vred upp volymen. Ännu ett snäpp. Själv hoppade jag högt. Hjärtat dunkade. Pulsen smattrade. Innan jag kröp ner under täcket. Där det råder frid. och ro.

Får se om jag orkar komma fram under kvällen. Förhoppningsvis. Har det lugnat ner sig då. Och jag med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kloklippning verkställd

Idag packar jag. Ihop mina saker. En tygråtta, en boll och lite annat. Jag reser lätt. Ofta tar jag inte med mig någonting. Utan reser mig b...