onsdag 4 mars 2015

Snart väcker jag er

Klockan sju ställde jag mig i dörren till sovrummet. Därifrån betraktade jag de slumrande figurerna. Ska de verkligen aldrig gå upp? Hallå! Timmen är redan sen. Själv har jag varit vaken sedan tidningen landade i brevlådan. Halv fyra.

Mitt snälla påpekande leder ingen vart. Det snusas och djupandas. Det betyder för min del. Att nu har jag väntat klart. Nu sitter jag bara här. Strax tar jag ton. Snart väcker jag er. Nu gör jag det. Och jamar så fönsterrutorna skallrar. Ett kort intensivt jämrande jamigt jättekrax. Vilket betyder. Upp med er slöfockar! Min mat är slut. Nu får ni väl skärpa er! Genast! Sköt era uppgifter! Så sköter jag min. Och äter min frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kloklippning verkställd

Idag packar jag. Ihop mina saker. En tygråtta, en boll och lite annat. Jag reser lätt. Ofta tar jag inte med mig någonting. Utan reser mig b...