tisdag 6 januari 2015

Superhjälte med dräkt

Stålmannen har en egen dräkt. Så har de flesta superhjältar det. Hur de framställs vet jag inte. Finns det skräddare som klarar av att sömma med trikåer som motstår värmen vid inträde i atmosfären? Som kan skapa strömlinjeformade kroppsnära pyjamasar för superhjältar? I så fall ska jag skriva till dessa hantverkare. En egen dräkt vore något att stoltsera med. mer än en ögonbindel. katter som jag behöver inte utrustas med ännu en svart mask. Den har naturen redan försett mig med.

Jag tänker mig en åtsittande grönskimrande dräkt. Med fartränder. Så att jag ser yut som en levande lian. En vinranka på språng. Så jag ska beställa en superdräkt som bygger upp axelparti och förstorar min kroppshydda ytterligare. Inte för att det behövs. Men för att jag vill. Se ännu mäktigare ut.

Fast å andra sidan. Tänk om jag mest blir lik en ärtskida. På glid. En omogen banan? En grön liten korv? Här krävs mera tanke. Jag rullar ihop mig. I meditationsställning. Som en liten falu-ring. Instoppad i min favoritkartong.

1 kommentar:

  1. Inget är bättre än att tänka till lite mer, för att lösa kniviga uppgifter :)

    Nosbuffar

    SvaraRadera

Kloklippning verkställd

Idag packar jag. Ihop mina saker. En tygråtta, en boll och lite annat. Jag reser lätt. Ofta tar jag inte med mig någonting. Utan reser mig b...