torsdag 11 december 2014

Missnöje och kladdiga bitar i gelé

Idag vaknade jag missnöjd. Nästan. jag vaknade och mådde ganska bra. men strax därefter blev jag besviken och irriterad. Matskålen var tom. Vilket färgade hela morgonen. Och får mig att känna att jag sedan jag steg upp varit ur balans.

Människorna sover. Som bara den. Det snusas och snarkas. Suckas och dras djupa andetag. Själv står jag nedanför sängen och hungrar. Bäst att påbörja väckning.

Inte så där gulligt som på Youtube med små diskreta tassningar på kinder. Nej, här blir det mera högljudda metoder. Jag kloar på en fåtölj. Hör människorna inte det. Ger jag mig på deras stora skänk. Som börjar få repor. Då vaknar de. Och ropar unisont: Sixten, sluta!!

Då vet jag att slaget är vunnet och lägger mig tillrätta på en matta. Snart nog vältrar sig min  människa sömndrucken ur sängen. Han lufsar till köket och sköljer min matskål. Han går som i dvala från diskho till skafferi, till kylskåp och till matskål. Snart nog lägger han upp ny och fräsch mat Och missnöjet är som bortblåst. Tänk att det bara behövs lite kladdiga bitar i gelé för att få humöret i topp. Det ska jag vid tillfälle pröva. På min människas humör...

1 kommentar:

  1. Att få god mat när man är riktigt hungrig, får de flesta på gott humör!

    Nosbuffar

    SvaraRadera

Kloklippning verkställd

Idag packar jag. Ihop mina saker. En tygråtta, en boll och lite annat. Jag reser lätt. Ofta tar jag inte med mig någonting. Utan reser mig b...