tisdag 23 december 2014

Julklappar det bästa jag vet

Denna dag ska snart fyllas. Av allehanda bestyr. Visiter ska göras. Själv funderar jag mest. Över detta med julklappar. Det bästa jag vet. Att bli kramad och avhållen. Kammad, borstad,smekt och klappad.

Sedan är det inte så dumt. Att få stora kartonger. Med mycket papper. Och tjockt papperssnöre. Då blir det fest. I Kapernaum. Roligast är när man kan komma smygande. Under papperet. Dold för alla blickar. Som en spejare i skogen. Flygande papperet. Levande molnet. Slingrande snöret. Så får man en riktig jul. Att bli. Så som den ska vara. Spännande. Och fylld av klappar. Till alla möjliga. Men helst. Det tillstår jag. Till mig!

1 kommentar:

  1. Hoppas att du får många kattonger att gömma dig i, prassligt papper att busa med och lååånga braiga snören att jaga (under uppsikt!).

    God Jul till dig och dina människor!
    /Amanda å matte Julia

    SvaraRadera

Kattens ålder och år

Människorna räknar febrilt. De försöker ta reda på hur gammal jag är. I jämförelse. Med dem. De är numera ålderstigna. Själv är jag ung och ...