onsdag 3 december 2014

Jag håller paketen sällskap

Det ska skickas paket. Med posten. Det lockar mig. Mer än till överfyllda matskålar. Dras jag till resväskor. Och kartonger.

Jag kryper in i den blå kartongen. Lägger mig där i mörkret. För att smyga på människan. Som far runt. med papper, snören och tejp. Julen nalkas. Förstår jag då.

Jag vill inte att de små julklapparna i postpaketet ska vara ensamma. Jag håller dem sällskap. Skojar med dem. Buffar vänskapligt på presenterna. Nyinslagna och prydda med färggranna papper. Virar snören om tassar och lirkar upp knutar med klor. Håller dem varma. En stund. Så att de inte ska känna sig så ensamma när de bärs iväg. För att fara över haven.

1 kommentar:

  1. Kattonger gillas av de flesta katter.
    Mysiga!!!
    Är det dessutom andra små kattonger med snören i dem är de ännu skojsigare ;-)
    Bra att du vaktar dom!

    Nosbuffar

    SvaraRadera

Kattens ålder och år

Människorna räknar febrilt. De försöker ta reda på hur gammal jag är. I jämförelse. Med dem. De är numera ålderstigna. Själv är jag ung och ...