lördag 6 december 2014

En människas tankar

Hej Sixten, ligger du här och väntar?! En replik jag hört till leda. Nästan varje gång min människa stiger in i hallen. Efter att ha varit på utflykt. På konferens eller bara i affären för att köpa en liter mjölk. Så ligger jag där.

Medmänniskan börjar tycka det är lite skrämmande. Hon tar tid från det jag går ut i hallen tills min människa kommer hem. Högst tio ibland mindre än fem minuter innan dörren öppnas finns jag där. Lite otäckt är det, säger medmänniskan. Hur kan katten veta när du ska komma?

Att jag har fler sinnen än människor är väl inget att bli rädd för. Jag använder min förmåga att känna min människas tankar, hans annalkande närvaro. En passande aktivitet så här i advent. Förberedelse för någons ankomst. Det som skrämmer mig. Är att människor är så grovt okänsliga. Att de inte uppfattar signalerna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kloklippning verkställd

Idag packar jag. Ihop mina saker. En tygråtta, en boll och lite annat. Jag reser lätt. Ofta tar jag inte med mig någonting. Utan reser mig b...