måndag 24 november 2014

Svansen syns

Min människa skrattar rått åt mig. Han slår sig på knäna. Kiknar av skratt. Och detta bara för att jag först tjurrusat genom lägenheten. Hit och dit. Gömt mig på olika ställen. Så till sist dök jag in i en kartong. Då kom skrattsalvan. Hela jag hade gömt mig i kartongen. Men.. hela svansen stack ut. Vilket roade människan så han inte kunde sluta skratta.Sixten, sa han och fick inte fram något mer. Istället brast han ut i en ny skrattsalva.

Din svans, sa han till sist. När han hämtat andan. Den syns! Jag ser den.

Är du inte riktigt klok, sa jag då. Vad trodde du? Att svansen skulle vara osynlig? Jag använder ju den för att locka dig att leka. Vilket tydligen inte gick så bra. Men jag lyckades ändå

Vadå? Hurdå, sa människan. Vars mage slutat hoppa.

Jag lockade dig att skratta, sa jag, och drog demonstrativt in svansen i lådan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kajor är ett flygande upplopp

När kajorna skränar på gården och lever rövare stannar jag, Sixten, the cat, inne, det är bäst för nerver och hörsel. De flaxar och far runt...