onsdag 5 november 2014

Hel pension

Som nypensionerad katt njuter jag av livet. Gräddtårta och dragspelsmusik är inte mina favoriter. Men min människa påstår att det är en myt. Detta att pensionärer har en ensidig kost inriktad på bakverk eller en musiksmak som föredrar bälgaspel. Som katt ger pensioneringen andra fördelar. Jag kan äntligen ta det lite lugnt.

Det har du alltid gjort, brukar min människa slå fast. Där är det ingen förändring. Inte bryr jag mig. Han får säga vad han vill. Retstickan. Det är ju hur det känns. Som är det viktigaste. Det allra bästa. Härliga.

För mig känns det bra. Mitt hem erbjuder helpension! Här stannar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kloklippning verkställd

Idag packar jag. Ihop mina saker. En tygråtta, en boll och lite annat. Jag reser lätt. Ofta tar jag inte med mig någonting. Utan reser mig b...