söndag 5 oktober 2014

Ta fram tårtan

 
Min människa har varit på kalas. Med en hel hop människor. För ganska länge sedan. En fest för en ung dam som just blivit konfirmerad. Häromdagen laddade han ner bilderna på datorn. Han ville visa mig några glimtar från den stora världen.
 
Då fick jag syn på en speciell bild. Som min människa tagit. Under kalaset. Bilden var fin och trevlig. Där syntes tre katter. Ivrigt på väg mot en tårtbit. En sådan tröja skulle min människa ha. Men med en bild på den finaste av dem alla. Jag skulle synas där! Mig skulle man se!
 
Med tanke på hur min människa hanterar brådskande uppdrag. Skjuter upp dem. Låter dem bero. Trögtrygg som han är. Blir det till att ha tålamod. I väntan på en tröja. Under tiden. Vädjar jag. Var snäll och ta fram gräddtårtan!

1 kommentar:

  1. Hej Sixten!
    Om vi träffas så kan du titta närmare på den där tröjan.
    Hälsar Börje i Tibro.

    SvaraRadera

Kajor är ett flygande upplopp

När kajorna skränar på gården och lever rövare stannar jag, Sixten, the cat, inne, det är bäst för nerver och hörsel. De flaxar och far runt...