måndag 21 juli 2014

Iakttagelser av solens inverkan

Jag håller mig kall i värmen genom att låtsas att jag inte är här.

Blir det för varmt flyttar jag mig till skuggan. Vi katter vet att där är det svalare.

Människor håller till i solen så länge att solen kryper in i deras skinn. Så blir det också jämmer när det under natten hettar och svider på armar rygg och ben.

Varför de smörjer in sig med stekflott innan de somnar i solstolen har jag inte förstått.

Människor påstår ofta att de ska läsa. Men böcker och tidningar singlar snart till backen som snöflingor. Inte läser de. De bara tror så. Människorna sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kattens ålder och år

Människorna räknar febrilt. De försöker ta reda på hur gammal jag är. I jämförelse. Med dem. De är numera ålderstigna. Själv är jag ung och ...