onsdag 18 juni 2014

Glad Midsommar

Gå i ide! Vilken spännande tanke. För en katt som sover lika mycket som närmaste Björn eller igelkott. Det är bara det att jag fördelar sömnperioden. Varje dag får sitt pass. 15 till 18 timmar snusar jag gott. Visst öppnar jag understundom ett öga. Eller två. Om så behövs.

En fjäril kan behöva sin beundrare. Nätvingen får motion när jag hoppar efter den. Nyvaken. Lite yr. Efter allt sovande.

Nu tänker jag ta ledigt för att få sova i fred. Si så där en fjorton dar. På ett ungefär. När juli månad infaller. Kommer jag nog tillbaka. Kanske. Om jag får tillräckligt med lust. Ork. Kraft att hamra. Med klorna på hala tangenter.

Under tiden kan Du som vill ha mer av mig, Sixten, the cat. Läsa bakåt i tiden.Berätta gärna för mig om det finns något favoritavsnitt som du kan hitta. Gilla. Uppskatta.

Glad Midsommar och en massa fina sommardagar! Tillönskar jag dig.

Sixten, the cat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kajor är ett flygande upplopp

När kajorna skränar på gården och lever rövare stannar jag, Sixten, the cat, inne, det är bäst för nerver och hörsel. De flaxar och far runt...