tisdag 6 maj 2014

Sixtens visa

På en bädd av garner
vilar fridfull katt
likt ett litet nystan
nästan som en hatt

Titta, svansen rör sig
lite nu och då
och ett öra spetsas
lyssnar si och så

Bäst när solen skiner
strålar över mig
suckar gör jag stilla
tänker ju på dig

Leka kurragömma
jaga rep och möss
virvla runt i rummen
hoppa, gå till sjöss

Nu är visan sjungen
ända till sitt slut
upp i knät jag hoppar
för att vila ut!

(Jag, Sixten the cat, har lånat
melodin till SvPs 344 -
så gnola och sjung av hjärtans lust!)

1 kommentar:

  1. Hej Sixten ! Jag heter också Sixten och den visan är ju mycket kul. Jag är ingen kattunge längre fyller snart fem år. Men så klart att ibland får jag ett 'ryck' och vill busa lite med husfolket, det är alltid kul att skrämmas lite. Matte hon skriker av förtjusning och säger 'åhh du din rackare', *fniss*
    Husse är den som köper mitt kattfoder, han vet vad jag vill ha, matte säger att han skämmer bort mig, men det tycker inte jag.
    Sixtens visa den gillade matte för nu sjunger hon hela tiden för mig, hmm det kan ju bli för mycket också. Sen har hon suttit och skrattat så tårarna trillat, lustigt att man kan vara glad och ledsen samtidigt, ja människorna de är underliga. Hon säger att du är en rolig 'en' som har många häftiga tankar om livet. Så det verkar som om vi kommer läsa mer av dig Sixten. Matte hon skriver inte bara om mig, det är mkt blandat. Men om du är intresserad finns jag med på 'katter' m.m.

    Tass på dig/ Sixten (matte Eva)

    SvaraRadera

Kajor är ett flygande upplopp

När kajorna skränar på gården och lever rövare stannar jag, Sixten, the cat, inne, det är bäst för nerver och hörsel. De flaxar och far runt...