torsdag 10 april 2014

The knitting cat

Ibland blir det tråkigt. Även för en avslappnad och lättjefull katt. Jag har inga samlarvurmer. Gillar inte frimärken. Som min människa. Han har pippi på vykort. Tusentals vykort häckar i pärmar. Röda för julkort. Gula för påskkort. De brandgula pärmarna (orange) fylls av gamla Gotlands- och Visbykort. Sortera och stoppa i pärmar är inget för mig. Något med mera action vill jag ha. Så...

Nu testar jag att göra något eget. Har tröttnat på att leka med garn och nystan. Tycker det klirrar så hemtrevligt med stickorna. Från idag har jag blivit Sixten, the knitting cat. Katten som stickar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kajor är ett flygande upplopp

När kajorna skränar på gården och lever rövare stannar jag, Sixten, the cat, inne, det är bäst för nerver och hörsel. De flaxar och far runt...