måndag 14 april 2014

Herrfrukost i Lützendimma

Du, Sixten, jag ska hälsa till Dig från ett gäng gubbar i Laxå!  De fnissade åt några av dina blogginlägg. Som jag läste högt på en herrfrukost. Det var visserligen svårt att se klart vad som stod i mina papper. Någon hade stekt bacon. Fläkten blåste ut istället för att dra in. Kåpan över spisen var mera för syns skull. En attrapp av något slag. Följden blev att det mesta utspelade sig som i dimma. Frukostbordet ett slagfält. Som i Lützen. Jag trodde jag spetsade lite gul paprika. Men det visade sig vara senapssill. Jag hällde filmjölk i kaffet. Vilket jag inte låtsades om. Man vill ju inte verka alltför bortkommen.  

Och?

Vad då och? Trots att man knappt såg vilka som var där. Verkade männen nöjda. De åt så det stod härliga till. En sådan frukost hade de inte ätit sedan de var på hotell senast. Vad gäller din blogg höll de till godo. Ingen lämnade rummet. Ingen höll för öronen. Ingen somnade och föll i filmjölken.
Så nu kommer de att börja läsa min blogg? Är det så? Berättade du vilken adress bloggen har?

Som sagt, en stadig frukost var det. Jag hördes bra, sa gubbarna. Utan mikrofon. Berättade ett och annat om mig själv också. Som av en händelse.
Hallå? Min blogg? Vad sa du om den?

Att den finns. Vill de leta rätt på den får de anstränga sig en smula. Det gör läsupplevelsen desto mera värd. Mera uppskattad. Den som söker efter Sixtens blogg. Den finner den nog. Förr eller senare. Med betoning på senare. Men jag visade i alla fall en bild på dig. Och en löpsedel om det där gamla porrfiltret.

Alltid något. Har man sett mig på bild. Vill man nog leta rätt på den vackra katten. För att se om han skriver lika stiligt. Som han ser ut. Svenska Akademin har inga invalda katter. Inte än. Om man säger så. Några fler herrfrukostar så kanske det lossnar.

 

 

 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kloklippning verkställd

Idag packar jag. Ihop mina saker. En tygråtta, en boll och lite annat. Jag reser lätt. Ofta tar jag inte med mig någonting. Utan reser mig b...