fredag 24 januari 2014

Titta in och tittuta

Så roligt att Du tittar in! Här går dagarna sin gilla gång. Det gillar jag. Inte alltför många saker som dundrar och skräms. Med Buller och brak. Eller dunder och bång. Som min människa säger. Och sedan skrattar han åt sig själv. Han uppskattar att baka talänges. Ibland enklare än så. Då säger han bala taklänges. Huller om buller.

Han hade en läromästare som knackade på skåpdörrarna i köket innan han öppnade dem och sa när han fått upp den: Nej, men! Sitter Du här? Ännu roligare tyckte han det var att öppna garderober och toaletter för att sedan brista ut i sitt muntra: Nej, men! Sitter Du här?

Det är ganska smittsamt. Att säga sådana där lite udda saker. Jag tar två ifall jag tappar en. Så säger min människa ibland om kakor när han blir bjuden.

Nu när blev sagt. Har jag sagt det jag hade på hjärtat. För dagen. Till sist säger jag: det var trevligt att Du tittade in. Här är jag som tittutar, dvs återgäldar titten! 



1 kommentar:

Kattens ålder och år

Människorna räknar febrilt. De försöker ta reda på hur gammal jag är. I jämförelse. Med dem. De är numera ålderstigna. Själv är jag ung och ...