måndag 4 november 2013

Viktigt att softa

Sixten,

Varför måste vi katter sova så mycket? Är det inte att slösa bort tiden?

Tabbyn Robert

Bäste Robert,
Sömn är en verklig tillgång. En gudagåva skulle min människa säga. Vi kan explodera. Tjurrusa. Kasta oss genom ängar och hagar. Eller sovrum och vardagsrum. Tack vare den goda vila. Vi njutit. Själv dåsar jag nog en 18 timmar av dygnets 24 timmar. Påstår människan. Som bryr sig om hur man delar upp tiden. I småbitar.

Sov du så mycket du vill. Eller mindre om du föredrar. Du märker själv vad som passar dig bra. Men ställ krav på dina människor. Att det ska finnas ett antal bra ställen. Att slappa på. Där du kan softa. Slumra.

Vad trött jag blir av att tänka på detta. Nu går jag och slänger mig. I en fåtölj. På en läcker filt. Av mjukaste ylle.

Slut!

Sixten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kajor är ett flygande upplopp

När kajorna skränar på gården och lever rövare stannar jag, Sixten, the cat, inne, det är bäst för nerver och hörsel. De flaxar och far runt...