onsdag 27 november 2013

Har ni hund?

Har ni hund, frågade en av gästerna. Som fick syn på mig. Där jag låg på människornas överkast, ett lapptäcke. Halvsovande. Snusande och suckande. Vad är det för sort?

Bulldogg, sa människan och log förstulet.
De är mysiga, svarade gästen och nöjde sig. Hade inte Winston Churchill en så´n där? Men är de verkligen så där svart-vita?
Vår bulldogg är det, sa människan och ropade till mig, eller hur, Sixten?!

Då lyfte jag på huvudet och ropade, ta på er glasögonen! Ni missar ju allt vackert och fint! Jag är för sjutton ingen bulldog! Här vilar världens mest ovanliga varelse: den svart-vita svenska tigern! Vore jag inte så förbaskat trött skulle jag ryta. Och vråla.

1 kommentar:

  1. Tänk så knasigt det blev...
    Inte se skilnad på världens vackraste Sixten och en bulldog... Suck...

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera

Kattens ålder och år

Människorna räknar febrilt. De försöker ta reda på hur gammal jag är. I jämförelse. Med dem. De är numera ålderstigna. Själv är jag ung och ...