fredag 25 oktober 2013

Gulliga kattungar blir för mycket

Till oraklet i lådan

Du, hur kommer det sig att så många människor tar kort av oss? Och kattbloggar finns det hur många som helst. Nästan. Även jag har en. Varför är det så? Tror du?

En som aldrig frågat förr

Bäste vän,
Detta med bilder och bloggar. Finns det några bra skäl? Visst. Man kunde säga som följer. För dom har väl inget annat för sig, kan man tänka. Eller också har de där människorna verkligen fått syn på oss. Blivit uppslukade av vårt vänliga sinnelag? Men gulliga kattungar kan det bli för mycket av. Ibland står även de mig upp i halsen.

Eftersom vi normalt är ganska tystlåtna. Om man tänker bort somliga marskatter. Då ylas det. Men annars. är det tysta leken som gäller. Då kan det vara skönt att få lätta på trycket. Få säga sitt hjärtas mening! Själv har jag ju till och med startat en frågelåda. För att få säga. Hur jag tycker det förhåller sig.Då kan jag fortsätta säga. Vad som faller mig in.

Men nu kom jag på en sak: kom på något själv! Fråga inte mig. Skriv på din blogg varför du själv håller på. Dinas läsare undrar verkligen. Är det någon mening? Bortsett från att du själv tycks må bra av det. Det terapeutiska skrivandet låses inte in i byrålådor. Göms inte under mattor. Utan publiceras direkt. På det världsvida nätet. Även om det bara läses i trakten av Örkelljunga. Min blogg vet jag läses. Strax utanför Örebro. Och i Slite. Möjligen i Gothem. Samt i San Diego. Och i Italien. Överallt. Skulle man kunna säga.

Slut för idag.
Oraklet Sixten, i lådan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kloklippning verkställd

Idag packar jag. Ihop mina saker. En tygråtta, en boll och lite annat. Jag reser lätt. Ofta tar jag inte med mig någonting. Utan reser mig b...