onsdag 9 oktober 2013

Klätterställning med utsikt

Nyckeln i låset. Dörren svängde upp. In släpas en märklig ställning. En klätterställning. Något att roa sig med för att få utblick och utsikt. Högst upp kan jag sitta och spana. Se ner på människorna. Skåda ut genom fönstren. Där trafiken är underhållande värre.

Min kroppshydda är imposant, imponerande, omfattande. Vilket får ställningen att darra och knaka. Även jag blir lite darrig. Man vill ju inte välta. Min gamla klätterställning hade gjort sitt. Den var fullständigt utsliten. Ramponerad. Sliten i bitar. Mina klor bidrog avsevärt till förödelsen. Men så fick jag en ny. Tröttnar jag på den här. Vet jag vad som krävs.

Men även en klätterställning med klobräda och hårt lindade snören har sin begränsningar. Min favoritfåtölj slår den inte. Annat än i höjd. Så nu tar jag igen mig. Ihopnystad i länsstolen av skinn. Även den behöver snart bytas ut. Varför? Klorna naturligtvis. Ständigt dessa klor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kloklippning verkställd

Idag packar jag. Ihop mina saker. En tygråtta, en boll och lite annat. Jag reser lätt. Ofta tar jag inte med mig någonting. Utan reser mig b...