onsdag 4 september 2013

Tänka sig

En katt kan väl inte skriva maskin. Inte tala. Inte tänka. Och därför inte heller dela sina upplevelser. Och erfarenheter. Säger de klentrogna. Om oss. Om mig. Jaha, tänker jag, Sixten, the cat. Vad är då detta? Fluglortar på en skärm? Meningslöst klotter? Resultatet av en explosion i ett tryckeri?

Lite mer hjärnaktivitet kan inte skada. Här delas kattliga intryck. Som tål att begrundas. Reflekteras över.

Denna nya dag är även min. Idag ska jag sätta mig i det soligaste fönstret. Njuta. Ska jag göra. Av värmen. Där spanar jag. På omvärlden. Och hoppas. Att den just denna dag. Ska vara lite mindre galen. Peace, säger jag. Bröder och systrar. Peace. Men. Kommer det en geting. Ska han få en orre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kajor är ett flygande upplopp

När kajorna skränar på gården och lever rövare stannar jag, Sixten, the cat, inne, det är bäst för nerver och hörsel. De flaxar och far runt...