torsdag 12 september 2013

Knappt en katt går och röstar

Snart är det val, säger människan. Inte grindval eller blåval. Kyrkoval är en särskild sorts val. På land. Människor ska gå till valurnorna för att bestämma om kyrkan. Hur den ska vara. Ett tag till. Men knappt en katt går och röstar, fortsätter han. Så kan det inte hålla på!

Jag tittar förvånat på honom. Inte visste jag att katter fick rösta. Om detta har jag inte hört. Förmodligen vet knappt några katter om saken. Vilket kan förklara. Att knappt en katt går och röstar. Sa jag. Men vi kan väl ha en egen omröstning. Låt oss rösta. Genast. Omedelbums! Jag röstar för att det ska bli rostbiff och skinka till lunch. Och räkor till kvällsmat.

Människan såg konfunderad ut. Men jag anar att valsegern blir min. Han verker ganska sugen. Han också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kajor är ett flygande upplopp

När kajorna skränar på gården och lever rövare stannar jag, Sixten, the cat, inne, det är bäst för nerver och hörsel. De flaxar och far runt...