torsdag 8 augusti 2013

Hämtmat

Hämtmat är inte dumt. Människan ringer och beställer. Det han och hon längtar efter. Om de tycker att de har råd. Så ibland hämtas mat från en vedugnspizzeria. Eller från lokala Thairestauranger, Kinarestauranger eller rena snabbmatskedjor. Så fylls hemmet med de ljuvligaste dofter. Klart att jag trånar. Efter att få smaka.

Jag trampar runt fötterna på människorna när de dukar. Bordet. Det händer att de snubblar. Inte på mattan. Inte på trösklar. Utan på mig.

Min lösning är annorlunda. Enklare. Smartare. Hämtmat ordnar jag på mitt eget sätt. Jag hämtar människan. Så ordnar det sig. Med maten... Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kajor är ett flygande upplopp

När kajorna skränar på gården och lever rövare stannar jag, Sixten, the cat, inne, det är bäst för nerver och hörsel. De flaxar och far runt...