lördag 10 augusti 2013

En dag att vara nära

En dag att vara nära. Är här. Eftersom jag tycker att människan borde vara med mig. Hos mig. Därför ser jag till att hålla mig nära honom. Nästan hela tiden. Bara för att jag vill. Inte för att få fördelar. Mera mat eller så.

Jag somnar på hans arm. Jag kryper upp i hans knä. Jag lutar mig mot honom. Jag nuddar hans fötter när han diskar. Jag kelar och buffar. Lägger han sig. Så sträcker jag ut mig längs hans ben. Värmer honom en smula. Håller han på och plockar i ordning eller städar här hemma. Ser jag till att ha honom i blickfånget. Så att jag vet när han till slut sätter sig ner. Och jag får lägga mitt huvud mot benet hans. En sådan dag. Är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kajor är ett flygande upplopp

När kajorna skränar på gården och lever rövare stannar jag, Sixten, the cat, inne, det är bäst för nerver och hörsel. De flaxar och far runt...