måndag 1 juli 2013

Pressträff i Kattmedalen

Sagt vid en presskonferens. På en plats i trakten. Av Kattmedalen. Där det serverades pellets. Eftersom det var lunchdags.

Välkomna. Somnar ni under denna pressträff. Gör det inte mig. Så mycket. Gör som ni brukar. Under seminarierna här. I Kattmedalen.

Vid en sammankomst. I närheten av Visby. Allt ligger ju nära här. Vi var faktiskt på Kattlunds gård. Bestämde vi oss. I partiet. Om det ska jag berätta. Ty jag var med.

Nåväl. Äntligen. Har partistyrelsen beslutat att göra ett utspel. Redan nu vill jag därför gå ut i offentligheten. Bara det. Jag som trivs så bra inne.

Var var jag? Jo. Ut! Skulle jag gå. Med ett avslöjande. Politisk dynamit. Vi vill få försprång. Stort försprång. Vi är snabba som geparder eller vinthundar. Med våra politiska nyheter. Därför berättar jag om våra affischer. Till valet. Vi ska nämligen ta en bild. Där söta kattungar ska finnas med. Och kanske en mops. För att visa att vi är tuffa. Törs mopsa oss. För de mjuka frågorna. Denna vår största affisch. Ska ha följande text:
Vi är som hund och katt. Rösta på oss!

Andra budskap blir:
Vi kan skälla, och jama, i ditt ställe!

Med oss ska alla. Åt ett annat håll. Häng med. Oss.

Klara och tydliga besked: Mjaa oouu!

Vi är ett gäng internationalister och för integration.
Vi tar avstånd från järnrör!

Kom med bland oss Afghaner och Perser, Engelska bulldoggar, Tibetanska tempelhundar och helt lokala bondkatter.

Katthem är ball! Rop och skall!

Vi vill höja katten!

Det går som en dans. Med oss som har svans.

Har du enbart svanskota, gör det inte ett jota.

Alltså. Det var det.

Men glöm inte. Att vi kan ändra oss! Bara det!













1 kommentar:

  1. Hej Sixten.

    Husse var i Almedalen igår men missade ditt tal. Husse tittade på elbilar och träffade en kompis som ör politiker. Sixten vad säger du husses intresse för Etanolpartiet som lobbar för förnyelsebar energi? Idag åker husse till Katthamarsvik. Det finns många kattnamn på Gotland.

    MVH Sussie som är kvar på fastlandet medan husse reser bort och lämar mig hemma.

    PS Fast jag är glad att slippa åka bil och har det bäst hemma.

    SvaraRadera

Kajor är ett flygande upplopp

När kajorna skränar på gården och lever rövare stannar jag, Sixten, the cat, inne, det är bäst för nerver och hörsel. De flaxar och far runt...