måndag 22 juli 2013

Engelska på riktigt

Vi har Amerikabesök. Som tur är förstår jag engelska. Åtminstone så länge besökarna inte säger något. Utan nöjer sig med att göra saker. Som att försöka klappa mig. Den som utan tillåtelse klappar mig. Den lappar jag till. Med blixtsnabba tassen. My draw paw. In a mexican stand off. Som i en duell. Ungefär. Den gode, den onde och den fule. Hette filmen. Tror jag. Där de stod mitt emot varandra. Och drog sina revolvrar. Har jag för mig. Man ser inte alltid så bra. När man ligger i människans knä. Jag drar min tass. Snabbare än snabbt. Kvickare än Lucky Luke's skugga.

Men alldeles usel är jag inte. På språk. Jag lär mig att konversera med hjälp av filmer. På TV. Nobody puts baby in a corner. Säger jag. Innan jag går och lägger mig. I favoristolen. I put myself there. Whenever. Närhelst. Det passar mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kloklippning verkställd

Idag packar jag. Ihop mina saker. En tygråtta, en boll och lite annat. Jag reser lätt. Ofta tar jag inte med mig någonting. Utan reser mig b...