lördag 6 juli 2013

Återhämtning i fåtöljen

Fåtöljen är min borg. Som en kupad hand. Att vila ut i. Och vila uti. Så får det bli. Då vill det gärna bli bra. Denna dag. Plats för rekreation. På människans svarta favorittröja. Den ser numera ut som om den fått päls.

I denna paradisiska miljö snusar jag. Inte snus. Utan luft i djupa inandningar. Och ljudliga suckar. Följer därefter. På denna plats finns eftertanke som är färgstark. Inte blek eller krank.

Den politiska färgskalan är som en palett. Vi katter borde också ha en färg. Eller två. Symboliserande vårt partisammanhang. Våra krav. Våra frågor. Svart och vitt till att börja med. Som en läcer huskatt. Moi till exempel. Det blir grått. Som nattens alla katter. Grått omgivet av rött och blått. Japp. Så får det bli. Ska vi ha en blomma? Nej, det får vara. Det skulle i så fall vara kattmynta. Nu kan jag inte hålla ögonen öppna längre. Zzåå deet zzåå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kloklippning verkställd

Idag packar jag. Ihop mina saker. En tygråtta, en boll och lite annat. Jag reser lätt. Ofta tar jag inte med mig någonting. Utan reser mig b...