torsdag 2 maj 2013

Gör något! Vila!

Eftermiddagens demonstration tog på krafterna. Strupen värkte. Jag blev så hes att jag bara kunde kraxa. Fåglarna skulle ha hört mig! Som en sämre kråka. Tassarna blev ömma. De brukar tåla skare på snö. Tistlar om sommaren. Lera och kladd om hösten. Men detta? 1 maj blev nästan för mycket.
Dessutom har jag förstått att man demonstrerat på flera håll. Sju katter på rad stod upp för sina och andras rättigheter. På en plats. Och vid katthemmet i Södertälje paraderade visst hela flocken. Konkarongen. Gänget.
Men när ansträngningen blivit svår. Måste man göra något. Jag går och fiskar sjöng visst Gyllene Tider. Mina gyllene ögonblick är vilans stund. Så det är vad jag gör. Vilar! Kom ihåg det alla Ni som får dåligt samvete för att Ni inte gör något. När Ni vilar. Det är i högsta grad att verkligen GÖRA något. Bra. Låt oss ta igen oss. En stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kajor är ett flygande upplopp

När kajorna skränar på gården och lever rövare stannar jag, Sixten, the cat, inne, det är bäst för nerver och hörsel. De flaxar och far runt...