söndag 14 april 2013

Och???

Människan tycker jag är fånig. Irreterande och dum. Han ropar, Sluta fåntratt. Bara för att jag sätter klorna i hans älskade soffa. Slutar jag inte genast ropar han ännu högre. Argare. Skarpare. Lägg av! Som ett piskrapp. Men jag är van...
Ska man behöva höra sådant? Tåla det? Ställer man en klovänligsoffa mitt i vardagsrummet så måste det väl finnas en orsak. En anledning. Den står väl inte bara där för att ligga och sitta i? Eller hur! Där vässar jag klorna. Alltså.
Då säger människan, akta dig så att jag inte skickar en räkning. En stor och fet räkning. Till mina arbetskamrater. Som gav dig till mig. De kan gott få bekosta allt du förstört. Strimlat. Gjort hål på. Men jag som numera kan lite engelska säger bara, So what? I översättningen betyder det på ett ungefär, Och???

1 kommentar:

  1. Ha lite tålamod med din husse. Han går nog igenom en liten kris nu som pensionär och nybliven sådan.

    SvaraRadera

Kattens ålder och år

Människorna räknar febrilt. De försöker ta reda på hur gammal jag är. I jämförelse. Med dem. De är numera ålderstigna. Själv är jag ung och ...