tisdag 12 februari 2013

Hästkött eller nötkött? Lever eller hårbollar?

Hästkött istället för nötkött, muttrar människan. En matskandal skakar världen. Ett bolag har sagt sig ha nötkött i lasagnen - men har malt ner hästar. Istället. Människan är upprörd. Men så samlar han sig. Vet du vad jag såg på katttutställningen? Massor av kattfoder. På påsarna skriver man vad man stoppat i. Maten.



Lamb with Liver. Kan man välja. Eller Hairball for Indoor cats. Det verkar vara olika. Vad man stoppar i påsarna. Vad man serverar. Eller kan det vara så? Att matproducenten bara har problem med sin layout? Människan ser utforskande på mig.

Vad bryr jag mig om vad som står på påsen. Svarar jag. Sixten, the cat. Huvudsaken för mig är att det luktar ätbart. Och serveras på fat. En fördel är om det smakar någorlunda. Så ska jag nog få ner det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kattens ålder och år

Människorna räknar febrilt. De försöker ta reda på hur gammal jag är. I jämförelse. Med dem. De är numera ålderstigna. Själv är jag ung och ...