måndag 18 februari 2013

En amerikan kliade mig under hakan


Idag blev jag kliad under hakan av en amerikan. Det ni. Måste man säga. Var väl inget märkvärdigt. Egentligen. Så är det för mina amerikanska släktingar varje dag. Men denna gång kom kliandet via facebook. Och utfördes av ett svenskt finger. Hur nu ett sådant är beskaffat. Som alla andras tänker jag. Men folkbokfört i Sverige. Ungefär.

En hälsning från Washington DC, sa människan. Han hade fått uppdraget att han genast skulle klia mig under hakan. Så då gjorde han det. Förunderligt vad några små rader på en dataskärm kan åstadkomma. Krama om de dina, säger människor. Vilket förfärligt kramande som skulle utbryta om alla gjorde. Som de uppmanades. Men att bli kliad under hakan tycker jag är sådant som ska utföras. Inte bara sägas. Fjärrvärme tycker jag är imponerande. Men detta! Fjärrkliande vänner! Det ni. Är bra att ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kattens ålder och år

Människorna räknar febrilt. De försöker ta reda på hur gammal jag är. I jämförelse. Med dem. De är numera ålderstigna. Själv är jag ung och ...