tisdag 4 december 2012

Min fanclub blir till

Sixten! Ska du verkligen hålla på med den där bloggen? Snart finns det inga kvar som vill eller orkar läsa. Sa människan till mig. Han tyckte nog lite synd om mig. Som ägnar så mycken tid åt att drömma fram små texter om mitt liv.

Pytt, sa jag. Inte ska jag sluta. Inte nu. Någon har väl trots allt fått en eller annan ny tanke. Tack vare mina öden och äventyr. Katthemmets varma famn gav mig en ny chans. Att hitta dig, sa jag. Och spann och kurrade för glatta livet. Av insikt. Och glädje. Över att ha ett hem. Mitt i den kalla vinter. I midnatts mörka tid.

Men Sixten, sa den envisa människan. Vad tjänar det till?

Om inget annat så har jag roligt alldeles själv, svarade jag sturskt. Och vet du, fortsatte jag, endera dan blir det en fanclub av läsekretsen. Man kommer att värva nya läsare. Och sprida mitt namn över världen. Sedan log jag. Trodde du på det? Äsch! Jag älskar att munhuggas med dig. Jag gillar ord. Särskilt de ord som jag själv knattrar ner. Nog måtte det väl duga och mer därtill?!

4 kommentarer:

  1. En ren glädje att läsa bloggen varje dag (nåja varannan då ).En önska dock; bilder på Sixten varje dag !

    SvaraRadera
  2. Får vi vara med i din fan-club???
    Vi läser, men är dåliga på att kattentera *skäms lite*
    Gärna fler bilder på dig Sixten!

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  3. Jag är också med, jamar katten Gustav

    SvaraRadera
  4. Ända nere i Italien följer vi Sixtens fundileringar och äventyr

    SvaraRadera

Kattens ålder och år

Människorna räknar febrilt. De försöker ta reda på hur gammal jag är. I jämförelse. Med dem. De är numera ålderstigna. Själv är jag ung och ...